b Google Tag Manager (GTM) kurs | Qross Kurssenter AS Hopp til hovedinnhold
Klasserom eller online/digitalt

Bestill kurset

Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring

Effektiviser din markedsføring med Tag Management!

Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring. Logo.

Med Google Tag Manager er du ikke lenger avhengig av utvikler for å publisere tagger og script på din nettside. Mange vet fortsatt ikke hva det er, men Google Tag Manager er kommet for å bli. Google Tag Manager kurs er et 1-dags kurs hvor du lærer hvordan du kan spare tid og i tillegg effektivisere din markedsføring med Tag Management!

Kursdetaljer

Varighet: 1 dag Kl. 9.00 — 15.00
Klasserom
eller online / digitalt:
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt.
Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo
Online/digitalt.
Inkludert: Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.
Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom
Pris: kr 6 450,-
Betaling:
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
Utstyr:

Du må ha PC eller Mac, samt login til din Google konto.

Vil du delta i klasserom?
Skulle du ikke ha anledning til å ta med eget utstyr, ta kontakt med oss.

Vil du delta online?
Kurset følger du fra din egen PC eller Mac, fra hjemmekontor eller arbeidsplass (eller der du måtte ønske). Vi anbefaler deg å ha en stor skjerm (eller to skjermer), slik at du har plass til å følge kurset, samtidig som du kan delta aktivt.

Les mer om hvordan våre onlinekurs foregår.

Dato: Se kommende datoer for dette kurset.
Finner du ingen kursdato som passer?
Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90.
Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs. Ønsker din bedrift et eget kurs på din arbeidsplass, i våre lokaler eller online?
Sveip til høyre for å se all informasjon

Kursinnhold

  • Effektmåling og optimering av digitale kampanjer
    • Hvordan måle effekt av og optimere digitale kampanjer
    • Hvordan Google Analytics kan hjelpe deg å kjøpe bedre trafikk i f.eks. Google Ads
    • Dra full nytte av Facebook Custom Audiences, og gjør smart retargeting basert på brukerens adferd.
    • Google Tag Manager
  • Hva er Google Tag Manager og hvordan fungerer det?
    • Hvordan sette opp og bruke Google Tag Manager for å spare tid
    • Noen knep du selv kan gjøre i Google Tag Manager for å bli bedre på Google Analytics, Facebook, mv.
    • Implementering og testing av Google Tag Manager
  • Hvordan sette opp en konto, best practices
    • Installere Tag Manager på et eller flere nettsteder
    • Testing (preview-mode) og nettleser-plugin «Google Tag Assistant»
  • Data layers: Hva det er, og hvorfor det kommer til å gjøre deg proff «over natten»
    • Hva er et "data layer"?
    • Hvordan lage et data layer
    • Hvordan bruke et data layer
  • Praktisk øvelse
    • Få hjelp med å sette opp din egen Google Tag Manager-konto for å teste, eller klikk deg rundt i en test-konto for å lære deg mer før du setter i gang selv
    • Bruke "Preview"-modus for å teste at Google Tag Manager fungerer på nettstedet ditt
    • Gjør egne endringer, eksperimenter og få hjelp til alt du lurer på

Hvorfor velge dette kurset?

  • Google Tag Manager er et relativt nytt verktøy for mange. Det har eksistert siden 2012, men det er fremdeles mange som ikke har tatt det i bruk.
  • Siden 2012 har det skjedd store endringer med Tag Manager som verktøy, og i dag er det vanvittig enkelt å ta i bruk.
  • Tag Manager hjelper deg å samle alle tagger og script på en plass. Mange synes det er komplisert med "piksler", tagger og script som skal legges rundt på nettstedet, og dette er en reell utfordring med tanke på hvordan nesten alle verktøy, tjenester og annonseplattformer krever at man implementerer en kodesnutt på siden sin. Tag Manager lar deg samle alt dette i en svært brukervennlig og trygg tjeneste slik at du kan løsrive deg fra webutviklere og enklere ta kontroll selv.

Bestill kurset — legg i handlekurven

Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.

Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring

Alle felter må fylles ut.

Velg kursdato
Vil du delta fysisk i klasserom eller online/digitalt?
@
Legg de kursene du ønsker i handlekurven. Gå til kassen og velg "Tilskudd NAV" under betaling. Oppgi NAV-kontor og navn på saksbehandler, og du er i mål. Faktura vil sendes NAV etter at vi har mottatt tilskuddsbrev. Mer informasjon om tilskudd via NAV




Klasserom eller online/digitalt

Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.

Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.





Hvem passer kurset for?

Alle som ønsker å effektivisere sin digitale markedsføring med Tag Management og frigjøre seg fra å være avhengig av utviklere.

Forkunnskaper

Du trenger ingen forkunnskaper for å delta på denne dagen. Her går vi igjennom alt steg for steg slik at du skal forstå akkurat hva Google Tag Manager er og hvordan det praktisk sett brukes.

@
@


PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.







Veldig fornøyd! Dyktig kursholder, avpasset tempo/innhold/vinkling fint etter deltakernes behov! Kommer gjerne tilbake :-)...


Reidunn Mulehamn, Hafslund ASA  

Les flere uttalelser

Din handlekurv

Din handlekurv er tom.

Se vår kursvelger for å finne ditt neste kurs

Trenger du hjelp? Kontakt oss via chatten nederst på siden