Dette kurset tilbys også som onlinekurs:
Online ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO

Dette er kurset for deg som vil utnytte Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO på en effektiv måte. Her får du hands-on erfaring og lærer de nyeste teknikkene for å optimalisere dine kampanjer, spore trafikk og analysere data. 4 dager med fullt fokus på Google og hvordan du kan ta din digitale markedsføring til neste nivå.
Kursdetaljer
Varighet: | 4 dager Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Sted: | Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. |
Pris: | kr 25 800,- |
Early bird: |
kr 23 736,-
Avhenger av hvilke datoer du velger for det enkelte kurs i bestillingsskjemaet. |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Ta med egen PC eller Mac, samt tilgang til bedriftens kontoer: Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager (hvis du har). Skulle du ikke ha anledning til å ta med eget utstyr, ta kontakt med oss. |
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
SEO er ingen markedskanal slik som Facebook eller Google Ads (betalte søkeannonser). Det er en prosess man må igjennom som handler om langt mer enn HTML, lenker og søkeord.
- Hva søkemotoroptimalisering (SEO) er
- Hvordan SEO var før, hvordan det er nå og hvordan man vil jobbe med det i fremtiden
- Teknisk SEO: Hvorfor nettstedets tekniske oppsett og malverk er avgjørende
- Innhold: Hvordan skape innhold som gir synlighet og trafikk fra søkemotorene
- Lenker: Hvorfor lenker fra andre nettsider og lenker internt på nettstedet vårt har noe å si
- Lage innhold basert på etterspørsel i Google: hvordan vi kan se hvor mange som søker på spesifikke ord, fraser og emner i Google
- Hvordan arbeid med SEO påvirker annen markedsaktivitet og nettstedet generelt
- Hvilke verktøy som hjelper oss å jobbe med SEO (og relaterte arbeidsoppgaver)
- Caser: Hvordan noen nettsteder og bransjer jobber med SEO (både gode og dårlige eksempler)
Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk
På dette kurset vil du lære hvordan du lager annonser i Google AdWords/Google Ads og veien for å lykkes med annonseringen.
- Basic gjennomgang av Google AdWords/Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
- Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google AdWords/Ads.
- Vi viser hvordan du får en positiv ROI med AdWords/Ads.
- Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
- Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
- Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.
Google Analytics 4 kurs (GA4)
Dette er et kurs for deg som ønsker å lære det viktigste i Google Analytics 4 i løpet av en dag.
Vi anbefaler alle som bruker Google Universal Analytics (GA3) i dag om å implementere GA4 snarest mulig slik at du har mest mulig data tilgjengelig innen den dagen Universal Analytics forsvinner.
- Hva er Google Analytics 4 (GA4).
- Planlegging og forberedelser for GA4.
- Få en sjekkliste.
- Hvordan sette opp GA4 og konfigurere det riktig.
- Manuelt eller med Tag Manager?
- Installer GA4 sammen med Universal Analytics.
- Tips til planlegging av migrering fra UA til GA4.
- Google Analytics 4 VS Universal Analytics.
- Hva er nytt i GA4?
- Hvilke fordeler har man av å bruke GA4.
- Hvorfor trenger vi fortsatt begge deler.
- Innføring i Digital Analytics.
- Web + app.
- Viktige begreper.
- Sporing, analyse og rapportering i GA4.
- Lær å bruke Analytics for alt det er verdt.
- Nye sporingskoder gir flere muligheter.
- Koble til integrering for Google Ads + Search Console.
- Analysere kunde- og brukerreiser.
- Hvilke standardrapporter bør du bruke i GA4 (reports).
- Hent ut egne data og skreddersy rapporter (explore).
- Analyser kampanjer og rapporter resultatene av disse (advertising).
Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring
- Effektmåling og optimering av digitale kampanjer
- Hvordan måle effekt av og optimere digitale kampanjer
- Hvordan Google Analytics kan hjelpe deg å kjøpe bedre trafikk i f.eks. AdWords
- Dra full nytte av Facebook Custom Audiences, og gjør smart retargeting basert på brukerens adferd.
- Google Tag Manager
- Hva er Google Tag Manager og hvordan fungerer det?
- Hvordan sette opp og bruke Google Tag Manager for å spare tid
- Noen knep du selv kan gjøre i Google Tag Manager for å bli bedre på Google Analytics, Facebook, mv.
- Implementering og testing av Google Tag Manager
- Hvordan sette opp en konto, best practices
- Installere Tag Manager på et eller flere nettsteder
- Testing (preview-mode) og nettleser-plugin «Google Tag Assistant»
- Data layers: Hva det er, og hvorfor det kommer til å gjøre deg proff «over natten»
- Hva er et "data layer"?
- Hvordan lage et data layer
- Hvordan bruke et data layer
- Praktisk øvelse
- Få hjelp med å sette opp din egen Google Tag Manager-konto for å teste, eller klikk deg rundt i en test-konto for å lære deg mer før du setter i gang selv
- Bruke "Preview"-modus for å teste at Google Tag Manager fungerer på nettstedet ditt
- Gjør egne endringer, eksperimenter og få hjelp til alt du lurer på
Hvorfor velge dette kurset i Google?
- Google er verdens største søkemotor og et særdeles viktig sted å være synlig. Du ønsker både å bli synlig organisk (SEO) og via annonser (Google Ads).
- Du vil utnytte Google Analytics 4 for dataanalyse og sporingsanalyse.
- Du vil effektivisere din markedsføring med Google Tag Manager-.
- Enten du jobber i en stor eller liten bedrift, synlighet på Google er særdeles viktig, og kanskje det aller viktigste å prioritere i et krevende landskap hva gjelder digital markedsføring.
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere? Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Klasseromskurs
Kurset holdes i våre kurslokaler i Oslo.
Kurset tilbys også som onlinekurs: Online ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO
Vi tilbyr også nettundervisning / onlinekurs.
Dette er et kurs utviklet av Qross Kurssenter og våre Google-sertifiserte instruktører.
Hvem passer kurset for?
Kurset retter seg mot alle som ønsker å bli synlig på Google, samt nyttiggjøre seg Google Analytics og Google Tag Manager.
Forkunnskaper
Det stilles ingen krav til forkunnskaper i de aktuelle verktøyene.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.