Ukeskurs i sosiale medier
Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn. Organisk synlighet + annonsering + innholdsproduksjon.
Dette kurset tilbys også som onlinekurs:
Online ukeskurs i sosiale medier

Optimaliser organisk synlighet og utnytt annonseringspotensialet på Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn med vårt kurs i sosiale medier. I tillegg får du en hel dag med innholdsproduksjon til sosiale medier. Totalt 6 dager med sosiale medier, og du bestemmer selv hvor raskt du vil gjennomføre ved å velge datoer for den enkelte kursdag.
Kursdetaljer
Varighet: | 6 dager Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Sted: | Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo |
Inkludert: | Kursdokumentasjon, lunsj, kursbevis og diplom. |
Pris: | kr 38 700,- |
Early bird: |
kr 33 540,-
Avhenger av hvilke datoer du velger for det enkelte kurs i bestillingsskjemaet. |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Ta med egen PC eller Mac med tilgang til dine kontoer i sosiale medier: Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn og TikTok. Det stilles ingen spesielle krav til forhåndsinstallert programvare. Skulle du ikke ha anledning til å ta med eget utstyr, ta kontakt med oss. |
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
Kurs i Facebook- og Instagram-annonsering: slik lykkes du
Facebook hadde i 2018 over 3 360 000 millioner norske brukere og var det første nettstedet i verden som bikket 1 milliard sidevisninger på en måned. Plattformen er blitt en av de største nettstedene for video og treffer brukere på tvers av alle enheter. Dette er en flott annonseringsmulighet for bedrifter, som kan nå ut til sine kunder i den settingen og formatet de selv ønsker.
- Basic gjennomgang av Facebook og Instagram-annonsering, og hvordan Facebook og Instagram passer inn i din markedsstrategi.
- Hvordan du tar Facebook fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
- Praktiske eksempler til hvordan Facebook og Instagram-annonsering fungerer.
- Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
- Lage annonser som du lykkes med.
- Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Finn målgrupper du ikke visste du hadde.
- Utforske Facebook-formater som passer din bedrift (bannere, video, lead-annonser, med mer).
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Facebook og Instagram.
Kurs i hvordan skape organisk vekst på Facebook og Instagram
- En grunnleggende gjennomgang av hvordan Facebook og Instagram passer inn i din markedsstrategi.
- Finn og dyrk din målgruppe - identifiser drømmekunden.
- Lær å lage innhold som treffer din målgruppe.
- Lag innhold som skaper engasjement.
- Tidsbesparende oppsett av kampanjer.
- Utforske Facebook-formater som passer din bedrift, innlegg, reels, stories mm.
- SoMe - nettverksbygging.
LinkedIn kurs
- Strategisk bruk av LinkedIn.
- Merkevare- og omdømmebygging.
- Målgrupper og segmentering.
- Rekruttering i sosiale medier.
- Tips til bedriftsprofilen.
- Kampanjeverktøy.
- Annonseformater.
- Leads generering.
- Sporing og Analyse.
Snapchat kurs
- Om Snapchat
- Privatkonto og bedriftskonto
- Betalt vs organisk markedsføring
- Målgrupper og segmentering
- Annonseformater
- Ulike verktøy
- Resultat og rapportering
- Vellykket kampanje fra A-Å
- Oppskriften på suksess
TikTok kurs
TikTok er helt ulik alle andre sosiale medieplattformer. Det som fungerer på YouTube, Facebook og LinkedIn fungerer ikke på TikTok. Du må lære hva som er unikt for TikTok-plattformen og hvordan du engasjerer publikum der.
TikTok øker mest i Norge av de sosiale mediene og nå er tiden inne for deg og din merkevare til å satse seriøst på TikTok-markedsføring.
- Om TikTok.
- Hvordan fungerer det.
- Oppsett av konto.
- TikTok Ads Manager.
- Oppsett av kampanjer.
- Målgrupper og segmentering.
- Kreative annonseformater.
- Resultat og rapportering.
- Oppskriften på suksess.
Kurs i innholdsproduksjon til sosiale medier
Sosiale medier
- Bilde
- Video
- Lyd og podkaster
- Tekst
- Størrelser, filtyper og formater
Verktøy på farten, bruke mobil til effektiv produksjon
- Ta gode bilder og bruke kamera på mobil effektivt og raskt
- Lage gode filmopptak
- Apper for bilderedigering
- Apper for mobil videoproduksjon
- Tekstproduksjon og tale til tekst
- Tilleggsutstyr for å få det du vil
- Lys, lyd, actionkamera, reflektor
Valg av riktig verktøy til produksjon
- Adobe Xd/Figma
- PowerPoint/Keynote
- Photoshop
- Illustrator
- InDesign
Produksjon
- Lær å lage enkel video
- Lære å ta gode bilder
- Enkel og rask historiefortelling
- Kvalitetssikre produksjon
Se også disse kursene:
- Ukeskurs i digital markedsføring
- Kurs i digital strategi
- Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk
- Google Ads kurs for deg som bruker byrå
- Google Analytics 4 kurs (GA4)
- Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring
- MailChimp kurs
- Kurs i kunstig intelligens (KI/AI)
- Foto og video med mobil
- Kurs - lær å lage animerte annonser
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere? Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Ukeskurs i sosiale medier
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Klasseromskurs
Kurset holdes i våre kurslokaler i Oslo.
Kurset tilbys også som onlinekurs: Online ukeskurs i sosiale medier
Vi tilbyr også nettundervisning / onlinekurs.
Hvem passer kurset for?
Alle som ønsker å bli synlig i sosiale medier og utnytte de ulike plattformene til markedsføring.
Forkunnskaper
Du bør kjenne til Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn og ha opprettet konto for din bedrift for de ulike tjenestene.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.