Kurspakke i sosiale medier
Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn. Organisk synlighet + annonsering + innholdsproduksjon.
Optimaliser organisk synlighet og utnytt annonseringspotensialet på Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn med vårt kurs i sosiale medier. I tillegg får du en hel dag med innholdsproduksjon til sosiale medier. Totalt 6 dager med sosiale medier, og du bestemmer selv hvor raskt du vil gjennomføre ved å velge datoer for den enkelte kursdag.
Kursdetaljer
Varighet: | 6 dager Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Klasserom eller online / digitalt: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Kursdokumentasjon, lunsj, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 38 700,- |
Early bird: |
Fra kr 33 540,-
Avhenger av hvilke datoer du velger for det enkelte kurs i bestillingsskjemaet. |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac med tilgang til dine kontoer i sosiale medier: Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn og TikTok. Det stilles ingen spesielle krav til forhåndsinstallert programvare. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: |
Se kommende datoer for dette kurset.
Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs. Ønsker din bedrift et eget kurs på din arbeidsplass, i våre lokaler eller online? | |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
Kurs i Facebook- og Instagram: betalt annonsering ved bruk av Meta Business Manager
Dette kurset vil gi deg de verktøyene og kunnskapen du trenger for å bruke Facebook og Instagram annonsering til å lykkes med din bedrift eller organisasjon i disse kanalene. Du får en grundig opplæring i verktøyet Meta Business Manager og får lære hvordan du effektivt bruker Ads Manager til å lage kampanjer og annonser.
- Introduksjon til Facebook og Instagram annonsering
- Hva er Meta-annonser og hvordan passer de inn i din markedsstrategi.
- Lær å kartlegge/identifisere målgruppen din for å nå kundene dine på en effektiv måte.
- Praktisk gjennomgang av Meta Business Manager og Ads Manager (annonseadministrasjon).
- Opprettelse og administrering av annonser
- Lær steg-for-steg hvordan du setter opp en kampanje.
- Få en grundig gjennomgang i oppsett av strategiske målgrupper.
- Hvordan lage effektive annonser som engasjerer og konverterer.
- Få tips til kampanjeoptimalisering for å sikre at annonsene dine virkelig gjør det du vil kampanjen skal oppnå.
- Annonseformater
- Hvilke annonseformater passer for din bedrift.
- Lær når du bør A/B-teste og hvordan du gjør det.
- Budgivning og strategier
- Bli bevisst på hvordan du setter annonsebudsjett og hvilke parameter du bør ta hensyn til.
- Hvordan velge budgivningsstrategier som fungerer for din bedrift.
- Statistikk og rapportering
- Innføring i Pixel, hvordan du bør ha det og hvordan du setter det opp.
- Lær å forså kampanjeresultatene dine, hva de betyr for deg og hvordan du kan bruke denne informasjonen i videre arbeid.
Kurs i hvordan skape organisk vekst på Facebook og Instagram
Suksess handler ikke bare om å ha flest brukere, men å tiltrekke seg de mest engasjerte. Ved å benytte målrettede strategier og levere skreddersydd innhold, kan du tiltrekke deg den målgruppen som gir deg størst verdi. Vi ønsker å utforske hvordan bruk av ChatGPT kan være en verdifull ressurs i å skape innhold, generere ideer og optimalt utnytte det for å styrke din tilstedeværelse og engasjement på Instagram og Facebook.
- En grunnleggende gjennomgang av hvordan Facebook og Instagram passer inn i din markedsstrategi.
- Finn og dyrk din målgruppe - identifiser drømmekunden.
- Lær å lage innhold som treffer din målgruppe.
- Lag innhold som skaper engasjement.
- Kan du dra nytte av kunstig intelligens i arbeidet?
- Tidsbesparende oppsett av kampanjer.
- Utforske Facebook-formater som passer din bedrift, innlegg, reels, stories mm.
- SoMe - nettverksbygging.
LinkedIn kurs
- Strategisk bruk av LinkedIn.
- Merkevare- og omdømmebygging.
- Målgrupper og segmentering.
- Rekruttering i sosiale medier.
- Tips til bedriftsprofilen.
- Kampanjeverktøy.
- Annonseformater.
- Leads generering.
- Sporing og Analyse.
Snapchat kurs
Vi vil guide deg gjennom både organisk bruk og strategisk annonsering på Snapchat. Lær å skape engasjerende innhold, bygge lojale følgere og samtidig oppdage hvordan du kan utnytte annonseringens kraft for å oppnå imponerende resultater. Enten du er nybegynner eller ønsker å ta dine Snapchat-ferdigheter til neste nivå, er dette kurset skapt for å gi deg konkrete ferdigheter og innsikter som vil hjelpe deg å lykkes på plattformen.
- Om Snapchat.
- Privatkonto og bedriftskonto (inkludert hvordan få abonnementer på privat).
- Tips og triks til bruk av Snapchat.
- Snapchat+.
- Organisk markedsføring på Snapchat.
- Annonsering på Snapchat - betalt vs organisk.
- Målgrupper og segmentering.
- Annonseformater.
- Ulike verktøy.
- Resultat og rapportering.
- Vellykket kampanje fra A-Å.
- Oppskriften på suksess.
TikTok kurs
Vi vil utforske TikToks unike dynamikk og hvordan du kan engasjere publikum på en måte som skiller seg fra andre sosiale medier. Vi vil også dykke ned i TikTok Ads Manager og lære deg hvordan du kan planlegge og lansere vellykkede annonsekampanjer som når akkurat riktig målgruppe, samt gå gjennom det unike ved TikTok sin Ads Manager. Dette kurset gir deg den innsikten du trenger for å navigere TikTok-universet. Enten du vil skape kreativt innhold, bygge en sterk følgerskare, eller utforske annonseringens muligheter, er dette kurset starten på din TikTok-reise.
- Introduksjon til TikTok .
- Grunnleggende om TikTok.
- Organisk bruk av TikTok.
- TikTok Ads Manager og annonsering.
- Kreative annonseformater og kampanjer (inkludert hva skiller annonsering på TikTok fra andre plattformer).
- Resultatmåling og optimalisering.
- Suksessoppskrift og fremtidige trender.
- Skaperverktøy - analyser og skaperportal.
- Oppsummering og ressurser.
Kurs i innholdsproduksjon til sosiale medier
Sosiale medier
- Bilde
- Video
- Lyd og podkaster
- Tekst
- Størrelser, filtyper og formater
Verktøy på farten, bruke mobil til effektiv produksjon
- Ta gode bilder og bruke kamera på mobil effektivt og raskt
- Lage gode filmopptak
- Apper for bilderedigering
- Apper for mobil videoproduksjon
- Tekstproduksjon og tale til tekst
- Tilleggsutstyr for å få det du vil
- Lys, lyd, actionkamera, reflektor
Valg av riktig verktøy til produksjon
- Adobe Express
- Adobe Xd/Figma
- PowerPoint/Keynote
- Photoshop
- Illustrator
- InDesign
Produksjon
- Lær å lage enkel video
- Lære å ta gode bilder
- Enkel og rask historiefortelling
- Kvalitetssikre produksjon
- Bruk av kunstig intelligens.
Hvorfor velge denne kurspakken?
- Facebook og Instagram er fortsatt de to viktigste sosiale mediene i Norge med flest aktive brukere.
- Vi fokuserer på en praktisk opplæring i verktøyene slik at du sitter igjen med kunnskapen til å bruke Facebook og Instagram annonsering for å lykkes i din bedrift.
- Annonsering på Facebook og Instagram er en effektiv måte for bedrifter og organisasjoner i alle størrelser å nå ut til sine målgrupper.
- Facebook er av de viktigste kanalene du kan være synlig på i en digital verden.
- Skal din bedrift lykkes i en digital hverdag, må du være på Facebook og/eller Instagram.
- I dette kurset vil du få gjennomgang av viktig teori, kombinert med en praktisk tilnærming du kan ta med deg for å skape suksess med dine egne kampanjer.
- Flere og flere benytter LinkedIn som en søkemotor når de leter etter informasjon om personer eller bedrifter og varer, samt varer og tjenester.
- Har du en LinkedIn-profil vil den alltid dukke opp i topp 3 i søkeresultatet når noen Googler navnet ditt - altså er det sannsynlig at din LinkedIn-profil er kunder, forretningsforbindelser og headhunteres første møte med deg.
- Få smarte tips og triks for å benytte LinkedIn som et verktøy i ditt daglige arbeid.
- Kurset gir deg verdifulle teknikker, strategier og tips til bruk av Snapchat i markedsføring, enten du ønsker å bli synlig organisk eller utnytte annonsering.
- Annonsering på Snapchat er både gunstig og innbringende for de som har prøvd.
- Mulighet for å nå ut til en gruppe av veldige aktive og engasjerte Snapchat-brukere som du ikke nødvendigvis når like enkelt via andre sosiale kanaler.
- Mestre både organisk bruk og betalt annonsering på TikTok.
- Antall norske brukere på TikTok har passert 1,2 millioner. Det gjør kanalen mer og mer aktuell for å nå ut med kommersielle budskap.
- Norske profiler på TikTok har milliarder av videovisninger.
- Trinnvis veiledning om hvordan du lager kampanjer med høy konvertering på TikTok for å øke potensielle kunder, salg og fortjeneste.
- Bruker du mye tid på produksjon av innhold til sosiale medier?
- Synes du det er vanskelig å orientere deg i formater, størrelser, krav og retningslinjer?
- Vil du bli mer effektiv og kunne produsere og publisere innhold med god kvalitet uansett hvor du befinner deg?
Andre aktuelle kurs:
- Kurspakke - Google Analytics 4 og Google Tag Manager
- Grunnkurs i markedsføring for enkeltpersonforetak
- Kurspakke i Facebook, Instagram og LinkedIn
- Kurspakke i SEM (Search Engine Marketing)
- Storytelling med video
- Kurs i Adobe Express
- Markedsføring i sosiale medier
- Kurs: markedsføring i SoMe - lag bedre innhold, raskt og effektivt
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Kurspakke i sosiale medier
Alle felter må fylles ut.
Klasserom eller online/digitalt
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Alle som ønsker å bli synlig i sosiale medier og utnytte de ulike plattformene til markedsføring.
Forkunnskaper
Du bør kjenne til Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn og ha opprettet konto for din bedrift for de ulike tjenestene.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.
Veldig bra og kunnskapsrik kursholder. Var heldig å være eneste påmeldt, så dette fikk jeg masse utbytte av :-)...
Amy Steemers, Akershusgruppen salg & booking