Google Ads kurs for deg som bruker byrå
Usikker på om resultatene står i stil med kostnadene? Få mer kontroll!

Dette kurset i Google Ads er for deg som har satt bort annonseringsjobben til et byrå, men ønsker å få bedre oversikt og mer kontroll både på innhold, resultater og kostnader. Vet du hvor du finner kampanjene dine? Vet du hvor du finner alle søkeordene? Lyst til å vite hva du betaler for?
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Hybrid: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac med tilgang til din Google Ads-konto. Det vil også være en fordel å ha tilgang på bedriftens Google Analytics konto. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
Lær hvordan du analyserer Google Ads kampanjene dine slik at du kan hente ut egne rapporter. Hvilke annonse går best? Hvilke søkeord er mest brukt? Betaler du for bortkastet trafikk? Bli god på matchtyper - visste du at det er forskjellig tegnsetting på ordene du bruker i Google Ads? Vi viser deg hvor du kan hente ut egne rapporter og dokumentere i detalj hva pengene går til. Følg pengestrømmen fra klikk til kjøp - vet du forskjellen på ROI og ROAS?
- Oversikt over Google Ads kontoen din.
- Få hjelp med analyse og innsikt.
- Slik får du forståelse av faktiske data.
- Få kontroll over annonsekostnadene dine.
- Komplett veiledning til å analysere kampanjene dine.
- Grundig gjennomgang av samsvarstype for søkeordene dine.
- Få bedre innsikt ved å bruke Google Analytics.
- Lær hvordan du lager egne rapporter i Google Data Studio.
- Spar penger - slipp å betale ekstra for nye rapporter.
- Automatiser rapportering av kampanjer og resultater (Data Studio).
- Opprett dashbords til forskjellige målgrupper.
- Visualiser data på en ryddig og oversiktlig måte.
- Del innsikt med kollegaer, ledelse eller andre samarbeidspartnere.
- Slik følger du opp byrået ditt.
Hvorfor velge dette kurset?
- Dere bruker Google Ads, men har satt bort jobben og føler dere har lite oversikt.
- Dere ønsker mer kontroll på innhold, resultater og kostnader.
- Dere ønsker å vite nok om Google Ads til å følge opp jobben byrået gjør, men skal ikke håndtere annonseringsjobben selv.
Andre aktuelle kurs:
- Kurs: markedsføring i SoMe - lag bedre innhold, raskt og effektivt
- Kurspakke i sosiale medier
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- LinkedIn kurs
- Kurspakke i animasjon - Adobe Animate, Photoshop og Google Web Designer.
- Digital strategi for ledere
- Google søk - SEO og Google Ads
- Google Analytics 4 kurs (GA4)
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Google Ads kurs for deg som bruker byrå
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Hybridkurs
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for deg som har satt bort annonseringsjobben, men som ønsker mer kontroll på innhold, resultater og kostnader.
Forkunnskaper
Du må ikke ha noe kunnskap om Google Ads fra før, men det er en fordel at du har tilgang på en Google Ads-konto. Du kan lage en ny konto på ads.google.com. Det er også en fordel med tilgang på en Google Analytics-konto.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.