SEO kurs - Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
Få god oversikt over hva SEO er, ikke er, og hvordan du konkret kan jobbe med det
Søkemotoroptimalisering (SEO, fra Search Engine Optimization) er et bredt fagområde som mange mener mye om. I løpet av denne kursdagen skal du få en solid innføring i faget, lære å jobbe med det selv og ikke minst lære hva du skal være obs på dersom SEO er en tjeneste du/dere vil kjøpe fra andre.
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Klasserom eller online / digitalt: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac. Ingen spesiell programvare kreves forhåndsinstallert. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: |
Se kommende datoer for dette kurset.
Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs. Ønsker din bedrift et eget kurs på din arbeidsplass, i våre lokaler eller online? | |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
SEO er ingen markedskanal slik som Facebook eller Google Ads (betalte søkeannonser). Det er en prosess man må igjennom som handler om langt mer enn HTML, lenker og søkeord.
- Hva søkemotoroptimalisering (SEO) er
- Hvordan SEO var før, hvordan det er nå og hvordan man vil jobbe med det i fremtiden
- Teknisk SEO: Hvorfor nettstedets tekniske oppsett og malverk er avgjørende
- Innhold: Hvordan skape innhold som gir synlighet og trafikk fra søkemotorene
- Lenker: Hvorfor lenker fra andre nettsider og lenker internt på nettstedet vårt har noe å si
- Lage innhold basert på etterspørsel i Google: hvordan vi kan se hvor mange som søker på spesifikke ord, fraser og emner i Google
- Hvordan arbeid med SEO påvirker annen markedsaktivitet og nettstedet generelt
- Hvilke verktøy som hjelper oss å jobbe med SEO (og relaterte arbeidsoppgaver)
- Caser: Hvordan noen nettsteder og bransjer jobber med SEO (både gode og dårlige eksempler)
Hvorfor velge dette kurset?
- Hva kreves egentlig for å øke synligheten sin i det organiske søkeresultatet på Google? Finnes det noen enkle grep? Hva bør man gjøre - og hva bør man unngå å gjøre?
- Kurs: synlighet i Google søk - organisk og betalt
- Kurspakke i SEM (Search Engine Marketing)
- Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO
Se flere kurs i kategorien Digital markedsføring.
Andre aktuelle kurs:
- Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk
- Innføringskurs i Piwik PRO
- Grunnkurs i markedsføring for enkeltpersonforetak
- Digital strategi for ledere
- Kurspakke - Google Analytics 4 og Google Tag Manager
- Google Analytics 4 kurs (GA4)
- Kurspakke i sosiale medier
- MailChimp kurs - e-postmarkedsføring / nyhetsbrev
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
SEO kurs - Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
Alle felter må fylles ut.
Klasserom eller online/digitalt
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle med generell kompetanse innen arbeid med nettsteder og oppover. Du trenger absolutt ingen erfaring eller kunnskap rundt SEO eller søkemotorer fra før.
Forkunnskaper
Erfaringer som ikke er et krav, men som kan være en fordel:
Drift og/eller utvikling av nettsteder
Innholdsproduksjon / du skriver ofte innhold som publiseres på nettet
Erfaring med Google Analytics
Erfaring med Google Ads
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.