Kurs: synlighet i Google søk - organisk og betalt
Hvordan bli synlig der kundene er? Lær om SEO og Google Ads.

Synlighet i Google er sannsynligvis noe av det viktigste din bedrift kan gjøre for å tiltrekke seg kunder. Google er den mest brukte søkemotoren i Norge og hvis din nettside er fraværende i søkeresultatet så går du glipp av verdifull trafikk til din nettside.
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Hybrid: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac med tilgang til bedriftens Google Ads konto. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
- Hvordan fungerer Google?
- Organisk søk - SEO: fortjente posisjoner
- Hva er søkemotoroptimalisering?
- Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank.
- Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater.
- Teknisk SEO.
- Lage innhold basert på søke-etterspørsel.
- Lenker og sosiale medier.
- Betalte posisjoner - Google Ads
- Basic gjennomgang av Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
- Praktiske eksempler til hvordan Google Ads fungerer.
- Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google Ads.
- Vi viser hvordan du får en positiv ROI med Google Ads.
- Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
- Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
- Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.
Hvorfor velge dette kurset?
- Søkeresultatet på Google er todelt: vi snakker om det organiske resultatet (som er gratis) og annonser (Google Ads). Det organiske resultatet må du gjør deg fortjent til, gjennom en godt utarbeidet nettside, mens annonser kan hvem som helst kjøpe og bli synlig fra dag 1. På dette kurset lærer du både om organisk (SEO) og betalte (Google Ads) resultater.
Andre aktuelle kurs:
- Kurs i Facebook- og Instagram-annonsering: slik lykkes du
- Digital strategi for ledere
- Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
- Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring
- MailChimp kurs - e-postmarkedsføring / nyhetsbrev
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- Google søk - SEO og Google Ads
- Kurs: markedsføring i SoMe - lag bedre innhold, raskt og effektivt
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Kurs: synlighet i Google søk - organisk og betalt
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Hybridkurs
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle med generell kompetanse innen arbeid med nettsteder og oppover.
Du trenger absolutt ingen erfaring eller kunnskap rundt SEO eller søkemotorer fra før.
Kurset passer for alle som ønsker å komme i gang og lære seg mer om annonsering på Google. Kurset er tilpasset for både små og store selskaper, slik at alle vil få nyttig kunnskap og verktøy de kan bruke videre i sin egen annonsering.
Forkunnskaper
Erfaringer som ikke er et krav, men som kan være en fordel:
Drift og/eller utvikling av nettsteder
Innholdsproduksjon / du skriver ofte innhold som publiseres på nettet
Erfaring med Google Analytics
Du må ikke ha noe kunnskap om Google Ads fra før, men det er en fordel at du har tilgang på en Google Ads-konto. Du kan lage en ny konto på ads.google.com.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.