Google Analytics kurs: bruk Analytics for alt det er verdt

Få kontroll på din digitale markedsføring!

Bestill kurset


Det er gratis å bruke og hjelper markedsførere over hele verden å spore brukeradferd og trafikkilder til nettstedet sitt. Lær hvordan du selv kan bruke Analytics til å utnytte ditt potensiale fullt ut som digital markedsfører på dette Google Analytics kurset.

Kursdetaljer

Varighet: 1 dag KL. 9.00—15.00
Sted: Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo
Inkludert: Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.
Du kan velge å få med 1-års gratis webhotell.
Pris: kr 6 450,00
Betaling / faktura: Velg mellom faktura på e-post, EHF eller papirfaktura. Valget gjør du i handlevognen.
Dato: Finner du ingen kursdato som passer?
Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90.
Last ned:

Kursinnhold

  • Basic gjennomgang av Google Analytics, rapportene og mulighetene som følger med
  • Hvordan Analytics kan tilpasses med egne tall og rapporter
  • Hvordan Analytics sin sporingskode kan tilpasses og brukes til å måle hundrevis av andre ting enn kun "pageviews" (vi kommer til å snakke om JavaScript, men du må ikke ha kunnskap om JavaScript for å delta på kurset)
  • Google Tag Manager: Hvordan man kan slippe unna å kode JavaScript når man skal sette opp sporing
  • Ecommerce-rapporter (netthandelsrapporter)
  • Hvordan måle engasjement og i hvor stor grad besøkende konsumerer innholdet du publiserer
  • Noen eksempler på hvordan Google Analytics kan brukes aktivt i hverdagen for å bygge innsikt, øke salg og kostnadseffektivisere annonsering/markedsføring
  • Hva er lov å spore, hva trenger man aktivt samtykke til, hva må man opplyse om på "Cookies"-siden sin og hvor går grensen på hva folk syntes er greit at man sporer?

Hvorfor velge Google Analytics kurs?

  • Å bare spore sidevisninger og trafikkilder er gammeldags. Internett har kommet mye lenger nå i 2019.
  • På 90-tallet brukte vi "hit counters", men det er fortsatt skremmende mange som jobber på denne måten med Google Analytics i dag; de bruker analyseverktøyet som en avansert hit counter.
  • Gjennom dette kurset skal vi legge fokus på hva som skjer mellom sidevisningene, hvordan vi kan måle/spore disse interaksjonene og hva dataen vi samler kan - og bør - brukes til.

Kurs i sporing, analyse og rapportering

Se også vårt kurs sporing, analyse og rapportering som er en del av vårt ukeskurs i digital markedsføring.


Se flere kurs i kategorien Digital markedsføring.


Bestill kurset — legg i handlevognen

Velg kursdato

Vennligst velg dato
Obligatorisk
@
Obligatorisk Feil format
Obligatorisk Feil format

Velg plattform



Vennligst velg plattform

Vil du ta med din egen maskin på kurset?
Ditt valg! Du kan også låne av oss. Hvis du tar med egen maskin:

Ta med egen PC eller Mac, samt login til din Google Analytics konto.



Hvem passer kurset for?

Kurset passer for alle som jobber med et nettsted eller en nettbutikk. Det spiller ingen rolle om det er en blogg, en nettavis, liten/stor nettbutikk eller en abonnementstjeneste; alle kan bruke Google Analytics på sine egne måter.

Forkunnskaper

Du må ikke ha noe kunnskap innen Google Analytics fra før, men at du hvertfall har tilgang på din egen konto er en fordel. Hvis du ikke har en egen Analytics-konto satt opp på nettstedet ditt kan du gjøre det gratis nå på analytics.google.com.

Våre kurslokaler er utstyrt med både Windows og Mac OS. Du velger ønsket plattform ved påmelding.

@
Obligatorisk Feil format
@
Obligatorisk Feil format


PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.






Veldig bra kurs. Dyktig instruktør....


Patricia Merlen  



Les flere uttalelser