Google søk - SEO og Google Ads
Synlighet i Google - organiske og betalte søkeresultater - bli synlig på nett!
Dette kurset tilbys også som onlinekurs:
Nettkurs: Google søk - SEO og Google Ads

På dette kurset lærer du både om søkemotoroptimalisering (SEO) for å øke synligheten i organiske søkeresultater, samt Google AdWords/Google Ads for betalte posisjoner.
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Sted: | Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Ta med egen PC eller Mac. Ingen spesiell programvare kreves forhåndsinstallert, men det er en fordel at du har tilgang på din Google Ads-konto. Skulle du ikke ha anledning til å ta med eget utstyr, ta kontakt med oss. |
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
- Hvordan fungerer Google?
- SEO: Fortjente posisjoner
- Hva er søkemotoroptimalisering?
- Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank.
- Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater.
- Teknisk SEO.
- Lage innhold basert på søke-etterspørsel.
- Lenker og sosiale medier.
- Google AdWords/Google Ads: Betalte posisjoner
- Basic gjennomgang av Google AdWords/Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
- Praktiske eksempler til hvordan AdWords/Ads fungerer.
- Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google AdWords/Ads.
- Vi viser hvordan du får en positiv ROI med AdWords/Ads.
- Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
- Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
- Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.
Se også disse kursene:
- Ukeskurs i digital markedsføring
- Kurs i digital strategi
- Markedsføring i sosiale medier
- GIF-animasjon - animerte bannerannonser med Adobe Photoshop
- Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
- Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk
- Google Ads kurs for deg som bruker byrå
- Google Analytics kurs: bruk Analytics for alt det er verdt
- Google Analytics 4 kurs (GA4)
- Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring
- Kurs i Facebook- og Instagram-annonsering: slik lykkes du
- Kurs i hvordan skape organisk vekst på Facebook og Instagram
- LinkedIn kurs
- Snapchat kurs
- MailChimp kurs
- Kurs i innholdsproduksjon til sosiale medier
- Kurs i HTML5-annonser med Google Web Designer
- GDPR-kurs for markedsførere og kommunikatører
- Kurs - lær å lage animerte annonser
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere? Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Google søk - SEO og Google Ads
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Klasseromskurs
Kurset holdes i våre kurslokaler i Oslo.
Kurset tilbys også som onlinekurs: Nettkurs: Google søk - SEO og Google Ads
Vi tilbyr også nettundervisning / onlinekurs.
Dette er et kurs utviklet av Qross Kurssenter og våre Google-sertifiserte instruktører.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle med generell kompetanse innen arbeid med nettsteder og oppover.
Du trenger absolutt ingen erfaring eller kunnskap rundt SEO eller søkemotorer fra før.
Kurset passer for alle som ønsker å komme i gang og lære seg mer om annonsering på Google. Kurset er tilpasset for både små og store selskaper, slik at alle vil få nyttig kunnskap og verktøy de kan bruke videre i sin egen annonsering.
Forkunnskaper
Erfaringer som ikke er et krav, men som kan være en fordel:
Drift og/eller utvikling av nettsteder
Innholdsproduksjon / du skriver ofte innhold som publiseres på nettet
Erfaring med Google Analytics
Du må ikke ha noe kunnskap om Google Ads fra før, men det er en fordel at du har tilgang på en Google Ads-konto. Du kan lage en ny konto på ads.google.com.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.
Fint nivå på kurset, og veldig positivt at det oppfordres til diskusjon og innspill. Lettere å lære gjennom praktiske grep og samtale - veldig positivt!...
Tiril Beatrix Uglum, Catch Media AS