Google søk - SEO og Google Ads
Synlighet i Google - organiske og betalte søkeresultater - bli synlig på nett!

På dette kurset lærer du både om søkemotoroptimalisering (SEO) for å øke synligheten i organiske søkeresultater, samt Google Ads for betalte posisjoner.
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Klasserom eller online / digitalt: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac. Ingen spesiell programvare kreves forhåndsinstallert, men det er en fordel at du har tilgang på din Google Ads-konto. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
- Hvordan fungerer Google?
- SEO: Fortjente posisjoner
- Hva er søkemotoroptimalisering?
- Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank.
- Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater.
- Teknisk SEO.
- Lage innhold basert på søke-etterspørsel.
- Lenker og sosiale medier.
- Google Ads: Betalte posisjoner
- Basic gjennomgang av Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
- Praktiske eksempler til hvordan Ads fungerer.
- Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google Ads.
- Vi viser hvordan du får en positiv ROI med Google Ads.
- Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
- Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
- Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.
Hvorfor velge dette kurset?
- Du vil bli synlig i Google søk.
- For å bli synlig trenger du to ting: SEO og Google Ads. SEO er arbeidet du gjør for å bli synlig i det organiske søket (gratis), mens Google Ads er Google sin annonseplattform.
Andre aktuelle kurs:
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- Grunnkurs i markedsføring for enkeltpersonforetak
- Kurs i digitale kanalvalg
- Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
- Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring
- MailChimp kurs - e-postmarkedsføring / nyhetsbrev
- Workshop i digital markedsføring
- Snapchat kurs
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Google søk - SEO og Google Ads
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Klasserom eller online/digitalt
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle med generell kompetanse innen arbeid med nettsteder og oppover.
Du trenger absolutt ingen erfaring eller kunnskap rundt SEO eller søkemotorer fra før.
Kurset passer for alle som ønsker å komme i gang og lære seg mer om annonsering på Google. Kurset er tilpasset for både små og store selskaper, slik at alle vil få nyttig kunnskap og verktøy de kan bruke videre i sin egen annonsering.
Forkunnskaper
Erfaringer som ikke er et krav, men som kan være en fordel:
Drift og/eller utvikling av nettsteder
Innholdsproduksjon / du skriver ofte innhold som publiseres på nettet
Erfaring med Google Analytics
Du må ikke ha noe kunnskap om Google Ads fra før, men det er en fordel at du har tilgang på en Google Ads-konto. Du kan lage en ny konto på ads.google.com.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.
Fint nivå på kurset, og veldig positivt at det oppfordres til diskusjon og innspill. Lettere å lære gjennom praktiske grep og samtale - veldig positivt!...
Tiril Beatrix Uglum, Catch Media AS