
På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt. I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.
Kursdetaljer
Varighet: | 5 dager Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Hybrid: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 32 250,- |
Early bird: |
Fra kr 25 800,-
Avhenger av hvilke datoer du velger for det enkelte kurs i bestillingsskjemaet. |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac. Ingen spesiell programvare kreves forhåndsinstallert, men det er en fordel, men ikke et krav, at du har tilgang til bedriftens side, profil og annonsekonto i sosiale medier, samt bedriftens Google Analytics / Tag Manager / Ads-konto. Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
Kurs i digital strategi
- Oversikt over det digitale bildet
- Viktige verktøy for å lykkes digitalt
- Kartlegging av brukerne på digitale flater
- Introduksjon til samling av data
- Bruk av analyseverktøy
- Bruk av annonseplattformer
- Slik måler du verdien av hver trafikkilde
- Slik tar du selskapet fra A-Å
Google søk - SEO og Google Ads
- Hvordan fungerer Google?
- SEO: Fortjente posisjoner
- Hva er søkemotoroptimalisering?
- Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank.
- Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater.
- Teknisk SEO.
- Lage innhold basert på søke-etterspørsel.
- Lenker og sosiale medier.
- Google AdWords/Google Ads: Betalte posisjoner
- Basic gjennomgang av Google AdWords/Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
- Praktiske eksempler til hvordan AdWords/Ads fungerer.
- Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google AdWords/Ads.
- Vi viser hvordan du får en positiv ROI med AdWords/Ads.
- Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
- Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
- Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.
Markedsføring i sosiale medier
- Basic gjennomgang av Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi.
- Praktiske eksempler til hvordan annonsering i sosiale medier fungerer.
- Lage annonser som du lykkes med.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier.
- Strategi til hvordan du bygger et community.
Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
- Kom i gang med Google Analytics.
- Sporing med Facebook pixel.
- Introduksjon til Google Tag Manager.
- Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking).
- Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak.
- Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak.
Kurs i digital strategi - modul 2
- Slik optimaliserer du trafikken og databasen din med A/B-testing, CRO og CRM.
- Introduksjon til epost-markedsføring.
- Gjennomgang av caser fra den virkelige verden.
- Innsikt i trender som du kan kombinere med de viktige kunnskapene du har tilegnet seg.
- Veien videre for å utvikle selskapet på sikt.
Hvorfor velge denne kurspakken?
- Legg et godt grunnlag for suksess og få tips til hvor du bør bruke tiden din.
- Du lærer hvilke kanaler som passer for din bedrift og du får innsikt i hvordan du samler data og bruker dataen du har tilgjengelig.
- Du får vite hvor din bedrift bør putte pengene sine, lære hvordan du måler og rapporterer på resultater og lære strategier for å få selskapet ditt til å vokse.
- På dette kurset vil du lære hvordan du legger en god digital strategi for å lykkes digitalt og gjøre de beste beslutningene på vegne av ditt selskap.
- Du vil bli synlig i Google søk.
- For å bli synlig trenger du to ting: SEO og Google Ads. SEO er arbeidet du gjør for å bli synlig i det organiske søket (gratis), mens Google Ads er Google sin annonseplattform.
- Du vil ha en innføring i markedsføring på sosiale medier.
- I løpet av kurset ser vi på Facebook, Instagram, Snapchat, Linkedin og YouTube-annonsering.
- Du vil lære om Google Analytics, Facebook Pixel og Google Tag Manager.
- Du vil vite hvordan du kan du bruke dataene du samler inn.
Andre aktuelle kurs:
- Grunnkurs i markedsføring for enkeltpersonforetak
- Nettkurs i markedsføring for enkeltpersonforetak
- LinkedIn kurs
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- Stillingsannonsering i sosiale medier
- Kurs i Adobe Express
- Kurspakke - innholdspublisering på nettsider og universell utforming
- LinkedIn Recruiter kurs
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Ukeskurs i digital markedsføring
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Hybridkurs
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle som ønsker verdifull kunnskap i digital markedsføring.
Forkunnskaper
Du må ikke ha noe kunnskap om digital strategi fra før. Det er en fordel å vite litt om Google, Google Analytics, sosiale medier og andre digitale plattformer fra før, men ikke et krav.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.
Tillitsvekkende, kunnskapsrik og serviceinnstilt kursholder....
Trude Larstad, Nexans Norway