Dette kurset tilbys også som onlinekurs:
Online ukeskurs i digital markedsføring

På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt. I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.
Kursdetaljer
Varighet: | 5 dager Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Sted: | Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. |
Pris: | kr 32 250,- |
Early bird: |
kr 25 800,-
Avhenger av hvilke datoer du velger for det enkelte kurs i bestillingsskjemaet. |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post, EHF eller papirfaktura. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
Kurs i digital strategi
- Oversikt over det digitale bildet
- Viktige verktøy for å lykkes digitalt
- Kartlegging av brukerne på digitale flater
- Introduksjon til samling av data
- Bruk av analyseverktøy
- Bruk av annonseplattformer
- Slik måler du verdien av hver trafikkilde
- Slik tar du selskapet fra A-Å
Google søk - SEO og Google Ads
- Hvordan fungerer Google?
- SEO: Fortjente posisjoner
- Hva er søkemotoroptimalisering?
- Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank.
- Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater.
- Teknisk SEO.
- Lage innhold basert på søke-etterspørsel.
- Lenker og sosiale medier.
- Google AdWords/Google Ads: Betalte posisjoner
- Basic gjennomgang av Google AdWords/Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
- Praktiske eksempler til hvordan AdWords/Ads fungerer.
- Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google AdWords/Ads.
- Vi viser hvordan du får en positiv ROI med AdWords/Ads.
- Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
- Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
- Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.
Markedsføring i sosiale medier
- Basic gjennomgang av Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi.
- Praktiske eksempler til hvordan annonsering i sosiale medier fungerer.
- Lage annonser som du lykkes med.
- Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
- Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier.
- Strategi til hvordan du bygger et community.
Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
- Kom i gang med Google Analytics.
- Sporing med Facebook pixel.
- Introduksjon til Google Tag Manager.
- Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking).
- Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak.
- Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak.
Kurs i digital strategi - modul 2
- Slik optimaliserer du trafikken og databasen din med A/B-testing, CRO og CRM.
- Introduksjon til epost-markedsføring.
- Gjennomgang av caser fra den virkelige verden.
- Innsikt i trender som du kan kombinere med de viktige kunnskapene du har tilegnet seg.
- Veien videre for å utvikle selskapet på sikt.
Hvorfor velge dette ukeskurset i digital markedsføring?
- I dette kurset vil du lære alt fra hvordan du legger en god digital strategi til hvordan du gjennomfører disse tiltakene på egenhånd.
- Dette er et svært attraktivt kurs å ha på din egen CV.
- Du vil lære deg å forstå digitale medier, samtidig som du vil lære hvordan du kan gjøre viktige beslutninger selv.
- Du vil forstå hvordan du jobber hands-on med flere viktige plattformer.
- Du vil få veiledning og praktiske eksempler du kan ta med deg videre til ditt eget selskap.
Se også disse kursene:
- Kurs i innholdspublisering på web
- Kurs i digital strategi
- Google søk - SEO og Google Ads
- Markedsføring i sosiale medier
- Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
- Ukeskurs i sosiale medier
- Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk
- Google Analytics kurs: bruk Analytics for alt det er verdt
- Google Analytics 4 kurs (GA4)
- Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring
- Kurs i Facebook- og Instagram-annonsering: slik lykkes du
- Kurs i hvordan skape organisk vekst på Facebook og Instagram
- Kurs i universell utforming av websider (WCAG)
- Kurs i målrettet annonsering på sosiale medier
- Kurs i målrettet sporing og segmentering på sosiale medier
- LinkedIn kurs
- Snapchat kurs
- TikTok kurs
- MailChimp kurs
- Kurs i innholdsproduksjon til sosiale medier
- Kurs: markedsføring i SoMe - lag bedre innhold, raskt og effektivt
- GDPR-kurs for markedsførere og kommunikatører
- Enkel og rask videoproduksjon for annonser, sosiale medier og nettsider
- Ukeskurs i FiLMiC Pro og Adobe Premiere Rush
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere? Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Ukeskurs i digital markedsføring
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Klasseromskurs
Kurset holdes i våre kurslokaler i Oslo.
Kurset tilbys også som onlinekurs: Online ukeskurs i digital markedsføring
Vi tilbyr også nettundervisning / onlinekurs.
Dette er et kurs utviklet av Qross Kurssenter og våre Google-sertifiserte instruktører.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle som ønsker verdifull kunnskap i digital markedsføring.
Forkunnskaper
Du må ikke ha noe kunnskap om digital strategi fra før. Det er en fordel å vite litt om Google, Google Analytics, sosiale medier og andre digitale plattformer fra før, men ikke et krav.
Våre kurslokaler er utstyrt med både Windows og Mac OS. Du velger ønsket plattform ved påmelding.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.
Kurset var meget godt tilrettelagt og tilpasset gruppens og mitt nivå. Andrés var en faglig svært dyktig instruktør med stort engasjement og veldig hjelpsom. Jeg vil også fremheve kursadministrator. Hun hadde full oversikt, var hjelpsom og ytet meget god service. Altså et kurs jeg absolutt kan anbefale....
Kjell Skoglund, Skoglunds fjord- og fisketurer