Ukeskurs i digital markedsføring

Lær hva som må til for å lykkes med digitale medier

Bestill kurset


På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt. I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.

Kursdetaljer

Varighet: 5 påfølgende dager KL. 9.00—15.00
Sted: Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo
Inkludert: Lunsj, kursdokumentasjon, USB minnepenn, kursbevis og diplom.
Pris: kr 24 750,00
Early-bird: kr 19 990,00
Betaling / faktura: Velg mellom faktura på e-post, EHF eller papirfaktura. Valget gjør du i handlevognen.
Dato: Finner du ingen kursdato som passer?
Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90.
Last ned:

Kursinnhold

I dette kurset vil du lære alt fra hvordan du legger en god digital strategi til hvordan du gjennomfører disse tiltakene på egenhånd.

Dag 1 - digital strategi

  • Oversikt over det digitale bildet.
  • Viktige verktøy for å lykkes digitalt.
  • Kartlegging av brukerne på digitale flater.
  • Introduksjon til samling av data.
  • Bruk av analyseverktøy.
  • Bruk av annonseplattformer.
  • Slik måler du verdien av hver trafikkilde.
  • Slik tar du selskapet fra A-Å.

Ønsker du kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i digital strategi.


Dag 2 - Google søk

  • Hvordan fungerer Google?
  • SEO: Fortjente posisjoner
    • Hva er søkemotoroptimalisering?
    • Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank.
    • Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater.
    • Teknisk SEO.
    • Lage innhold basert på søke-etterspørsel.
    • Lenker og sosiale medier.
  • Google AdWords/Ads: Betalte posisjoner
    • Basic gjennomgang av Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
    • Praktiske eksempler til hvordan Ads fungerer.
    • Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google Ads.
    • Vi viser hvordan du får en positiv ROI med Ads.
    • Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
    • Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
    • Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
    • Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
    • Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
    • Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.

Ønsker du kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i Google søk og AdWords/Ads.


Dag 3 - Sosiale medier

  • Basic gjennomgang av Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi.
  • Praktiske eksempler til hvordan annonsering i  sosiale medier fungerer.
  • Lage annonser som du lykkes med.
  • Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
  • Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier.
  • Strategi til hvordan du bygger et community.

Ønsker du kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i markedsføring i sosiale medier.


Dag 4 - Sporing, analyse og rapportering

  • Kom i gang med Google Analytics.
  • Sporing med Facebook pixel.
  • Introduksjon til Google Tag Manager.
  • Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking).
  • Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak.
  • Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak.

Ønsker du kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i sporing, analyse og rapportering.


Dag 5 - Digital strategi og oppsummering

  • Slik optimaliserer du trafikken og databasen din med A/B-testing, CRO og CRM.
  • Introduksjon til epost-markedsføring.
  • Gjennomgang av caser fra den virkelige verden.
  • Innsikt i trender som du kan kombinere med de viktige kunnskapene du har tilegnet seg.
  • Veien videre for å utvikle selskapet på sikt.

Hvorfor velge dette ukeskurset i digital markedsføring?

  • Dette er et svært attraktivt kurs å ha på din egen CV.
  • Du vil lære deg å forstå digitale medier, samtidig som du vil lære hvordan du kan gjøre viktige beslutninger selv.
  • Du vil forstå hvordan du jobber hands-on med flere viktige plattformer.
  • Du vil få veiledning og praktiske eksempler du kan ta med deg videre til ditt eget selskap.

Se flere kurs i kategorien Digital markedsføring.


Bestill kurset — legg i handlevognen

Velg kursdato

Vennligst velg dato
Obligatorisk
@
Obligatorisk Feil format
Obligatorisk Feil format

Velg plattform



Vennligst velg plattform

Vil du ta med din egen maskin på kurset?
Ditt valg! Du kan også låne av oss. Hvis du tar med egen maskin:

Ta med egen PC eller Mac. Ingen spesiell programvare kreves forhåndsinstallert.



Hvem passer kurset for?

Kurset passer for alle som ønsker verdifull kunnskap i digital strategi. Kurset er tilpasset for både små og store selskaper, slik at alle vil få nyttig kunnskap og verktøy de kan ta med seg videre.

Forkunnskaper

Du må ikke ha noe kunnskap om digital strategi fra før. Det er en fordel å vite litt om Google, Google Analytics, sosiale medier og andre digitale plattformer fra før, men ikke et krav.

Våre kurslokaler er utstyrt med både Windows og Mac OS. Du velger ønsket plattform ved påmelding.

@
Obligatorisk Feil format
@
Obligatorisk Feil format


PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.






Veldig bra kurs, flinke kursholdere....


Jeanette Larsen, punkt&prikke grafisk design  



Les flere uttalelser