Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
Google Analytics, Facebook pixel, Google Tag Manager, Hotjar

Vet du hvordan nettsiden din fungerer? Hvordan kundene bruker siden din? Sporing av data, analyse og rapportering er en viktig del av hverdagen for deg som driver en nettside. Lær om bruk av Google Analytics, Facebook pixel, Google Tag Manager og Hotjar.
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Klasserom eller online / digitalt: |
Velg mellom å delta i klasserom eller online/digitalt. Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo Online/digitalt. |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. Merk: Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post eller EHF. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Utstyr: |
Maskin, utstyr og programvare
Du må ha PC eller Mac, samt login til din Google Analytics / Tag Manager-konto (hvis du har), samt bedriftens Facebook-side (hvis du har). Vil du delta i klasserom? Vil du delta online? |
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
- Kom i gang med Google Analytics.
- Sporing med Facebook pixel.
- Introduksjon til Google Tag Manager.
- Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking).
- Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak.
- Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak.
Hvorfor velge dette kurset?
- Du vil lære om Google Analytics, Facebook Pixel og Google Tag Manager.
- Du vil vite hvordan du kan du bruke dataene du samler inn.
Andre aktuelle kurs:
- Stillingsannonsering i sosiale medier
- Google søk - SEO og Google Ads
- Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk
- Markedsføring i sosiale medier
- MailChimp kurs - e-postmarkedsføring / nyhetsbrev
- Digital strategi for ledere
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere?
Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Klasserom eller online/digitalt
Du velger selv om du ønsker å delta på dette kurset i våre kurslokaler i Oslo, eller om du ønsker å delta online/digitalt.
Deltar du online/digitalt har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle som jobber med et nettsted eller en nettbutikk. Det spiller ingen rolle om det er en blogg, en nettavis, liten/stor nettbutikk eller en abonnementstjeneste; alle kan bruke Google Analytics og Google Tag Manager på sine egne måter.
Forkunnskaper
Du trenger ingen forkunnskaper om Google Analytics eller Google Tag Manager. Har du tilgang til din egen Google konto så er det en fordel, men ikke et krav. Vi benytter en demo konto hvis du ikke har tilgang fra før. Hvis du ikke har en konto fra før kan du også sette opp dette her: analytics.google.com.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.