Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
Google Analytics, Facebook pixel, Google Tag Manager, Hotjar
Dette kurset tilbys også som onlinekurs:
Nettkurs: Sporing, analyse og rapportering

Vet du hvordan nettsiden din fungerer? Hvordan kundene bruker siden din? Sporing av data, analyse og rapportering er en viktig del av hverdagen for deg som driver en nettside. Lær om bruk av Google Analytics, Facebook pixel, Google Tag Manager og Hotjar.
Kursdetaljer
Varighet: | 1 dag Kl. 9.00 — 15.00 |
---|---|
Sted: | Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo |
Inkludert: | Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom. |
Pris: | kr 6 450,- |
Betaling: |
Faktura på e-post eller EHF
Velg mellom faktura på e-post, EHF eller papirfaktura. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
|
Dato: | Finner du ingen kursdato som passer? Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90. |
Sveip til høyre for å se all informasjon |
Kursinnhold
- Kom i gang med Google Analytics.
- Sporing med Facebook pixel.
- Introduksjon til Google Tag Manager.
- Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking).
- Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak.
- Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak.
Se også disse kursene:
- Ukeskurs i digital markedsføring
- Kurs i digital strategi
- Google søk - SEO og Google Ads
- Markedsføring i sosiale medier
- Ukeskurs i Google Ads, Analytics 4, Tag Manager og SEO
- Innføringskurs i SEO - søkemotoroptimalisering
- Google Ads kurs: slik lykkes du med Google Søk
- Google Analytics kurs: bruk Analytics for alt det er verdt
- Google Analytics 4 kurs (GA4)
- Google Tag Manager kurs: effektiviser all digital markedsføring
- Kurs i Facebook- og Instagram-annonsering: slik lykkes du
- Kurs i hvordan skape organisk vekst på Facebook og Instagram
- LinkedIn kurs
- Snapchat kurs
- MailChimp kurs
- Kurs i innholdsproduksjon til sosiale medier
Bestill kurset — legg i handlekurven
Flere deltakere? Legg en og en i handlekurven før du fortsetter til kassen.
Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering
Obligatoriske felter er merket med stjerne
Klasseromskurs
Kurset holdes i våre kurslokaler i Oslo.
Kurset tilbys også som onlinekurs: Nettkurs: Sporing, analyse og rapportering
Vi tilbyr også nettundervisning / onlinekurs.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle som jobber med et nettsted eller en nettbutikk. Det spiller ingen rolle om det er en blogg, en nettavis, liten/stor nettbutikk eller en abonnementstjeneste; alle kan bruke Google Analytics og Google Tag Manager på sine egne måter.
Forkunnskaper
Du trenger ingen forkunnskaper om Google Analytics eller Google Tag Manager. Har du tilgang til din egen Google konto så er det en fordel, men ikke et krav. Vi benytter en demo konto hvis du ikke har tilgang fra før. Hvis du ikke har en konto fra før kan du også sette opp dette her: analytics.google.com.
Våre kurslokaler er utstyrt med både Windows og Mac OS. Du velger ønsket plattform ved påmelding.
PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.