Hopp til hovedinnhold

Bestill kurset

Kurs i målrettet sporing og segmentering på sosiale medier

Hvordan bruker du data til å nå ut til riktig målgruppe, og sjekke om kampanjene dine faktisk fungerer?



Kurs i målrettet sporing og segmentering på sosiale medier. Logo.

Mange bedrifter kjører kampanjer på sosiale medier nærmest i blinde. Uten sporing og innsikt er det nesten umulig å vite om en kampanje fungerer. Hvordan kan du vite om en kampanje fungerer, og hvor du bør fordele budsjetter? Hvordan bruker du data til å nå ut til riktig målgruppe med riktig melding?

Kursdetaljer

Varighet: 1 dag Kl. 9.00—15.00
Sted: Qross Kurssenter AS, Østensjøveien 36, 0667 Oslo
Inkludert: Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.
Pris: kr 6 450,-
Betaling / faktura: Velg mellom faktura på e-post, EHF eller papirfaktura. Valget gjør du i kassen. Bestiller du kurs for flere samtidig, legger du alle deltakerne i handlekurven før du sjekker ut. Da trenger du kun å registrere fakturadetaljer en gang.
Dato: Finner du ingen kursdato som passer?
Kontakt oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90.
Last ned:
Sveip til høyre for å se all informasjon

Kursinnhold

  • Hvordan velge riktig målgruppe.
  • Hvordan bruke målrettet segmentering som retargeting og speilpublikum.
  • Hvordan samle inn riktig og relevant data.
  • Hvordan sette opp Facebook piksel og UTM koder uten teknisk bakgrunn.
  • Innsikt i analyseverktøy og rapportering.
  • Trender/ Tips & verktøy.

Hvorfor velge dette kurset?

  • Mange bedrifter ser på feil tall, og lar seg lett forføre av raske resultater. Dette kan føre til mindre salg og synlighet på sikt og er ikke en ideell bruk av annonsebudsjett.
  • Det er viktig å kunne følge opp resultater og gjøre endringer underveis i en kampanje, og for dette kreves det god innsikt.
  • Det ligger mye verdi i å bruke databasert segmentering. Forbrukere forventer at man forstår deres behov der og da, og den beste måten er å bruke databasert segmentering.

Anbefaling

Vi anbefaler å kombinere med vårt kurs Målrettet annonsering på sosiale medier. Kursene går over to påfølgende dager.

Se flere kurs i kategorien Digital markedsføring.

Bestill kurset — legg i handlekurven

Kurs i målrettet sporing og segmentering på sosiale medier

Obligatoriske felter er merket med stjerne

Velg kursdato
@

Betaling skjer med faktura: velg mellom faktura på e-post, EHF eller papirfaktura. Valget gjør du i kassen.

Tar du med egen maskin?

Du bør ha tilgang til dine kontoer for de aktuelle tjenestene.

Hvis du ønsker å låne maskin på kurset må du velge dette ovenfor.





Klasseromskurs

Kurset holdes i våre kurslokaler i Oslo.

Kurset tilbys også som onlinekurs: Nettkurs: Målrettet sporing og segmentering på sosiale medier


Vi tilbyr også nettundervisning / onlinekurs.





Hvem passer kurset for?

Kurset passer for alle som ønsker å lære mer om sporing og segmentering på Facebook, Instagram og Snapchat, og som ønsker å jobbe mer strategisk med digital markedsføring.

Forkunnskaper

Det er ikke krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du allerede har testet annonsering på sosiale medier, og har tilgang til bedriftens side/profil og annonsekonto for de ulike sosiale mediene.

Våre kurslokaler er utstyrt med både Windows og Mac OS. Du velger ønsket plattform ved påmelding.

@
@


PS. Vi lagrer ingen av e-postadressene eller andre opplysninger forbundet med vår tips-funksjon.
Du vil derfor aldri motta annen e-post fra oss enn den du har bedt om selv eller som skyldes at andre tipser deg om våre kurs.







Referanser

Les hva andre deltakere har uttalt om våre kurs.

Se referanser

Din handlekurv

Din handlekurv er tom.

Se vår kursvelger for å finne ditt neste kurs

Trenger du hjelp? Kontakt oss via chatten nederst på siden