Hopp til hovedinnhold

Ofte stilte spørsmål

Se våre ofte stilte spørsmål nedenfor, eller gjør et søk.

Våre instruktører er sertifiserte av blant annet Adobe, Google og MailChimp og benytter programmene til daglig i sitt arbeid. Dette sikrer deg som deltaker en instruktør som vet hvordan praktiske problemstillinger skal løses.

Våre instruktører har gjennomgående høy score på evalueringer fra våre kursdeltakere. Evalueringer er med på å kvalitetssikre våre kurs og instruktører, og gir deg som deltaker en trygghet for kurs med høy kvalitet og instruktører med høy kompetanse.

Les mer om våre instruktører.

Våre åpne kurs holdes på norsk. Vi tilbyr imidlertid bedriftsinterne kurs på engelsk.

Det har kommet økte bevilgninger til bedriftsintern opplæring (BIO-midler) for kompetanseheving i bedrifter i forbindelse med koronakrisen. 

Les mer på qross.no/om/bio-midler.

Hvis du kommer med sykkel når du skal på kurs hos oss, kan du parkere sykkelen i vår bakgård.

Innkjøring fra Brynsveien, rett rundt hjørnet til høyre for hovedinngang.

Alle instruktører blir evaluert og heldige oss — og dere, har vi en haug med flinke instruktører som scorer høyt på faglig kompetanse, formidlingsevne og evne til å tilpasse seg alle deltakernes nivå.

Ta en titt på vår referanseside og se hva andre deltakere har sagt om våre kurs.

Har du nylig gjennomført kurs kan du evaluere kurset på din profil.

Har din bedrift flere ansatte som trenger kurs over tid tilbyr vi gunstige rammeavtaler.

Dine ansatte kan velge mellom flere hundre ulike kurs og dere har mulighet til å sette kompetanseløftet i system!

Pris for det enkelte kurs finner du på de sidene som omtaler kursene i detalj. Pris er pr. deltaker.

Det er ikke mva. på kurs.

Du velger ved bestilling om du ønsker å motta faktura på EHF eller e-post. 

Som deltaker på kurs hos oss vil du automatisk få tilgang til din personlige profil her på vår nettside. 

På profilen finner du blant annet:

  • Oversikt over dine bestillinger og mulighet for å administrere dine fremtidige kurs.
  • Kursbevis (last ned/del på sosiale medier).
  • Kursdokumentasjon (på de kurs det er tilgjengelig).
  • Mulighet for å evaluere kurs.
  • Spesialtilbud.
  • Oppdatering av registrerte data.
  • Din kurshistorikk. 
  • Lage ønskeliste.

20. april 2020 ble det vedtatt en endring i gjeldende forskrifter som innebærer at du har lov til å delta på kurs, selv om du er permittert og mottar dagpenger. 
Det har også kommet et forslag til nytt permanent regelverk. 

Les mer om forslag til nytt permanent regelverk for å kombinere dagpenger med opplæring og utdanning.

Du finner parkeringsplassen på baksiden av bygningen (Østensjøveien 36).

Du kan betale med:

  • Kontanter
  • EasyPark App
  • Visa
  • MasterCard

Pris kr 25,- pr time eller kr 140,- pr dag.

Se parkering for mer informasjon.

I tillegg til klasseromskurs i våre lokaler i Oslo og bedriftsinterne kurs som vi tilbyr over hele landet, tilbyr vi også nettundervisning / onlinekurs.

Dette er instruktørledet kurs som gjennomføres på en fast dato, via internett, i sanntid. Ved å delta på disse kursene slipper du å reise til oss, du kan delta på kurset fra hjemmekontoret eller arbeidsplassen din.

Du kan lese mer om hvordan et onlinekurs foregår her. 

Finn dine neste kurs i vår kursvelger.

Skal du søke om tilskudd til utdanning fra NAV?

Søker du støtte til omskolering/etterutdanning/AMO-kurs via NAV? Se vår informasjonsside eller ta kontakt med oss så sender vi deg de nøvendige detaljene du trenger. 
Om du ønsker tilbud på en pakke med flere kurs, ta kontakt for tilbud.

Har du spørsmål rundt dette ta kontakt med oss på kurs@qross.no eller 22 07 00 90.

Allerede fått tilskudd og klar til å melde deg på kurs?

Har du allerede fått tilskudd og er klar til å melde deg på kurs, da kan du registrere din påmelding direkte her på vår nettside. Under betaling i kassen velger du Tilskudd NAV og oppgir navn på ditt NAV-kontor, samt saksbehandler. Vi avventer fakturering til vi har mottatt skriftlig tilskuddsbrev fra NAV.

Har du mistet diplom eller kursbevis du fikk etter endt kurs hos oss? Fortvil ikke, du kan laste det ned fra din personlige side. Logg inn eller opprett en profil her på qross.no så får du tilgang til å laste ned diplom, kursbevis og liste over gjennomførte kurs.

Du vil også kunne dele ditt kursbevis på sosiale medier, f.eks hvis du ønsker å oppdatere din CV på LinkedIn eller lignende.

Deltar du på heldagskurs i våre lokaler er lunsj inkludert i kursavgiften.

Lunsjen inntar vi i husets personalrestaurant som tilbyr dagens suppe, varmrett, salat, brød og pålegg.

Her finnes også noe for deg som ønsker vegetarmat.

Ønsker du en kurspakke bestående av flere kurs? 

Du finner en rekke kurspakker tilgjengelig i vår kursvelger.

Finner du ikke en pakke som er tilpasset dine behov? Ingen problem, finn kursene du ønsker og ta kontakt med oss for en pakkeløsning.

Du har også mulighet til å lagre de aktuelle kursene i din personlige ønskeliste og sende oss en ferdig generert oversikt over hvilke kurs du ønsker. Dette gjør du på din profil.

Vi benyttet den ufrivillige pausen våren 2020 til å pusse opp lokalene. Nye møbler i alle kursrom, og 5 nye toaletter er på plass.

Les mer om våre lokaler.

Vi benytter kursdokumentasjon som sikrer et godt undervisningsopplegg. Samtidig egner den seg som oppslagsverk og til repetisjon i etterkant av kurset.

På de fleste kurs får du vårt egenutviklede kursmateriell på norsk. Dokumentasjonen leveres digitalt og kan lastes ned fra din profil. På noen kurs kombineres dette med bøker.

Ikke alle kurs inkluderer dokumentasjon. Detaljer om dette finner du på de enkelte kurs.

Merk:

  • Vi sender dessverre ikke ut dokumentasjon i et annet format enn det som er tilgjengelig på din profil. 
  • Det er ikke mulig å få digital dokumentasjon på tidligere gjennomførte kurs. Finnes ikke dokumentasjon til nedlasting for det aktuelle kurset betyr det at det ikke er tilgjengelig.
  •  Ønsker du kursdokumentasjon i papirutgave?
    • Dette kan bestilles samtidig med at du bestiller kurs her på qross.no. Du vil da få kursdokumentasjon utlevert når du kommer på kurs (gjelder kun fysiske kurs).
    • Du kan også bestille det når du er på et kurs i våre lokaler (og betale med Vipps). 
    • Det er ikke mulig å bestille kursdokumentasjon i papirutgave hvis du deltar på et av våre onlinekurs.
    • Det er ikke alle kurs du kan bestille kursdokumentasjon i papirutgave på. Usikker? Se etter valget i kassen. 
    • Vi sender ikke kursdokumentasjon i papirutgave pr. post, verken i forkant av kurs eller etter kurs.

  • Kurs faktureres ved påmelding. Betalingsmetode velger du ved påmelding (e-post eller EHF).
  • Påmelding og betaling for våre kurs er bindende.
  • Ved endring gjelder følgende:
    • Mer enn 1 måned før kursstart: "tilgodelapp" og mulighet til å flytte til et annet kurs. 
    • Mindre enn 1 måned før kursstart: full kursavgift belastes, men påmeldingen kan flyttes til en kollega. Dette gjør du selv på din profil.
    • Inntil 8 dager før kurs: mulighet til å flytte mot et flyttegebyr. Dette gjør du selv på din profil.
    • Med kursstart menes opprinnelig påmeldt kursdato.
  • Sykdom hos kunde, eller andre forhold vi ikke kan kontrollere, gir ikke rett til refusjon av kurs. 
  • Ved manglende oppmøte belastes hele kursavgiften.
  • Ved kurs med for lav deltakelse eller ved andre uforutsette situasjoner som for eksempel sykdom hos instruktør, eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll, kan Qross Kurssenter flytte kurset. Du vil da bli varslet i forkant av kurset om flytting til ny dato.
    • Qross Kurssenter står ikke ansvarlig for deltakernes meromkostninger i slike tilfeller (flybilletter, hotell eller lignende).
    • Dette gjelder også ved streik eller andre forhold utenfor vår kontroll (Force majeure).
    • Dersom Qross Kurssenter må flytte kurset du er påmeldt og ny dato ikke passer, kan du fritt velge blant tilgjengelige datoer for kurset. Har du ikke mulighet til å bestemme ny dato ved flytting, kan du velge å vente og ta kontakt når du har bestemt deg.
      • Flytting gir ingen rett til avbestilling eller refusjon.
      • Det er imidlertid mulig å flytte til et annet kurs om du skulle ønske det (enten til tilsvarende pris eller ved å betale mellomlegg).
  • Ønsker du å sjekke status for dine kurs, kan du gjøre dette på din profil.

Flytting av kurs kan gjøres innenfor en periode av 12 mnd. fra opprinnelig bestillingsdato.
Vennligst merk at all kommunikasjon vedr. kurset skjer på e-post (bekreftelser, påminnelser m.m.).

Hva er Qross Kursgaranti?

  • Ved endring gjelder følgende:
    • Mer enn 14 dager før kursstart: "tilgodelapp" og mulighet til å flytte til et annet kurs. 
    • Mindre enn 14 dager før kursstart: full kursavgift belastes, men påmeldingen kan flyttes til en kollega. Dette gjør du selv på din profil.
    • Inntil 8 dager før kurs: mulighet til å flytte mot et flyttegebyr. Dette gjør du selv på din profil.
    • Med kursstart menes opprinnelig påmeldt kursdato.
  • Sykdom hos kunde med fremvist sykemelding gir rett til flytting av kurs, men ikke avbestilling. Faktura må betales i henhold til betalingsbetingelser.
  • Blir du hindret fra å fullføre et kurs du har påbegynt, vil du få delta på tilsvarende kurs neste gang kurset går som planlagt. Du er selv ansvarlig for å ta kontakt med Qross Kurssenter og sjekke status for nytt kurs.

Flytting av kurs kan gjøres innenfor en periode av 12 mnd. fra opprinnelig bestillingsdato

Qross Kursgaranti tegnes ved påmelding og kan ikke bestilles i etterkant. Garantien er knyttet til hvert enkelt kurs du melder deg på. 
Garantien gjelder flytting av kurs 1 gang. Forøvrig gjelder våre vanlige kursbetingelser.

Innenfor gitte frister kan du endre kursdato, dette gjør du på din profil.

Hos oss kan dere bestille kursabonnement slik at de ansatte jevnlig får påfyll av kunnskap.

Vi viser til Folkehelseinstituttet for informasjon og råd om koronaviruset. 

Se vår side om tiltak under koronavirusutbruddet for status for gjennomføring av kurs.

Qross Kurssenter AS
Kontonr: 1503.26.52252
Orgnr: 997942043
Bedriftsnr: 997968409
Web: www.qross.no
E-post: kurs@qross.no
Tlf: 22 07 00 90
Daglig leder/kontaktperson: Hans Aamodt

Dersom du ønsker ytterligere detaljer om kursinnhold utover det du finner her på våre nettsider ta kontakt med oss på kurs@qross.no22 07 00 90 eller via chatten her på nettsiden.

Du kan enkelt melde på flere deltakere på kurs samtidig (samme kurs eller ulike) ved å legge alle deltakerne i samme handlekurv og sjekke ut i kassen til slutt.

Ved å gjøre det på denne måten vil du sørge for at deltakerne faktureres samlet og til samme fakturaadresse, uten å måtte foreta separate bestillinger.

Du kan melde deg på kurs direkte her på nettsiden. Velg ønsket dato for det aktuelle kurset, legg inn dine detaljer og legg kurset i handlekurven. Gå så til kassen for å fullføre din bestilling. 

Ønsker du flere kurs, legg alle kursene i handlekurven før du sjekker ut i kassen.

Trenger du hjelp til påmelding kan du også kontakte oss på kurs@qross.no22 07 00 90 eller chat med oss nederst på siden.

Ønsker du ikke lenger å motta vårt nyhetsbrev kan du melde deg av her.

Du finner alle detaljer om din kurshistorikk på din profil.

Logg inn på din profil for å se og laste ned din kurshistorikk og detaljer knyttet til dette.

Hvis du ønsker å se hva som er registrert på deg, logg inn på din profil.

Ønsker du at din kurshistorikk slettes, ta kontakt på kurs@qross.no.

Vær oppmerksom på at dette medfører at dine diplomer og kursbevis også slettes og at dette ikke kan gjenopprettes.

Skal du innvilge tilskudd til opplæring? Nedenfor finner du detaljer som kan hjelpe deg i prosessen.

Qross Kurssenter AS
Kontonr: 1503.26.52252
Orgnr: 997942043
Bedriftsnr: 997968409
Web: www.qross.no
E-post: kurs@qross.no
Tlf: 22 07 00 90
Daglig leder/kontaktperson: Hans Aamodt

Flere detaljer finner du her.

Ta en titt på vår kurskalender for oversikt over kommende kurs. Hvis du ikke finner dato som passer, for det eller de kursene du ønsker, ta kontakt med oss: 

Våre standardkurs holdes i dag på Adobe Creative Cloud / Adobe CC. 

Selv om kurset du skal delta på holdes på CC så kan du trygt delta selv om du fortsatt bruker tidligere versjoner av programvaren (dette gjelder i stor grad grunnkurs. Er du usikker på versjoner/om du kan delta på kurs selv om du ikke benytter siste versjon, ta kontakt med oss). 

Forskjellen ligger stort sett i noen nye funksjoner (og dette gjelder i størst grad videregående kurs) i de ulike programmene, men du vil ikke ha problemer med å bruke det du lærer på et CC-kurs i tidligere versjoner (sett bort ifra noen nye funksjoner). Instruktør vil også informere om eventuelle funksjoner som gjennomgås som kun finnes i de siste versjonene. 

Vi tilbyr også internkurs i alle versjoner dersom dette er ønskelig.
Ta kontakt med oss på 22 07 00 90 eller kurs@qross.no for tilbud.

Et hybridkurs er et kurs hvor du kan velge om du vil delta i klasserom (fysisk tilstedeværelse), eller digitalt/online via Zoom eller Microsoft Teams. Deltar du digitalt/online har du samme tilgang på instruktør, du deltar i de samme diskusjonene, kan stille spørsmål osv. som om du deltar i klasserom. 

De fleste kurs tilbys som hybridkurs, slik at du kan velge det som passer best for deg i det enkelte tilfellet, men vi har også enkelte kurs som kun tilbys i klasserom og noen som kun tilbys digitalt/online.

Du velger om du ønsker å delta i klasserom eller digitalt/online ved påmelding. Skulle du ha behov for å gjøre endringer på dette etter bestilling, kan du gjøre dette på din profil innen gitte frister. 

Et ukeskurs betegner et kurs som går over 4 eller 5 påfølgende dager, altså samme uke. Kurset kan i mange tilfeller deles opp, om ønskelig, men det er mulig å gjennomføre hele kurset i løpet av en uke.

Du kan lage din egen gratis profil her på qross.no. På profilen har du mulighet til å lage din egen ønskeliste, en oversikt over de kursene du er mest interessert i, slik at du har enkel tilgang til og oversikt over disse kursene.

Oversikten finner du både på din profil og i vår kursvelger.

For å legge et kurs i ønskelisten, klikk på hjertesymbolet.

At Qross Kurssenter er et Adobe Authorised Training Centre betyr for deg som kunde at du er garantert en profesjonell opplæring i Adobe-programmer av eksperter som er sertifiserte av Adobe. Våre instruktører gjennomfører obligatoriske eksamener for å fornye sine sertifiseringer ved hver ny versjon av programvaren. 

For å bli en Adobe-sertifisert instruktør kreves det at man har ekspertkunnskaper om programmene man underviser i, samt dokumenterte pedagogiske evner. Våre instruktører har dette, og det kommer deg tilgode!

Våre instruktører testes kontinuerlig og evalueres etter endt kurs. Alle våre instruktører har jevnt over meget gode evalueringer fra våre kunder. Evalueringer er med på å kvalitetssikre våre kurs/instruktører og gir deg som deltaker en trygghet for kurs med høy kvalitet og instruktører med høy kompetanse.

Våre instruktører benytter programmene til daglig i sitt arbeid. Dette sikrer deg som deltaker en instruktør som vet hvordan praktiske problemstillinger skal løses. 

Med mange års erfaring innen bruk og opplæring i Adobe programmer er du sikret en instruktør som kan gi deg det faglige løftet du er på jakt etter!

Nærmeste hotell er Scandic Helsfyr som ligger ca 10-15 min i gangavstand eller ett stopp med t-banen unna våre lokaler på Brynseng.

Qross Kurssenter holder til i kort avstand fra Oslo sentrum så det er heller ingen problem å bo i sentrum. 
Du kan enkelt ta deg fra sentrum til våre lokaler med t-bane nr 1, 2, 3 og 4 og dette tar ca 10 minutter.

Mer informasjon om hvordan du finner frem til oss finner du her.

Qross Kurssenter er godkjent kurssenter for medlemmer av GU.

Er du medlem av GU og ønsker å delta på kurs?

Som GU-medlem får du støtte til å delta på kurs. Dette innebærer at du får dekket inntil 50 % av kursavgiften, samt at du kan søke om støtte til reise, opphold og støtte for lønn.

Les mer om ordningen her.

Våre standardkurs som er satt opp på faste datoer holdes i våre kurslokaler i Østensjøveien 36, 7. etg på Brynseng i Oslo, med mindre annet er oppgitt.

Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs/spesialkurs i våre lokaler eller kundens egne lokaler over hele landet, og onlinekurs. 

Se vår kursvelger for en oversikt over våre kurs.

Se våre kursbetingelser her på siden eller logg inn på din profil for å se dine alternativer.

Hvilke muligheter du har for flytting av kurs / endre kursdato kommer blant annet an på hvor lenge det er til kursstart.

På din profil har du full oversikt og får tilgang på de valgene som er tilgjengelige for deg.

Vi tilbyr early bird på et utvalg kurs. Early bird priser, hvilke kurs og datoer det er tilgjengelig på kan endres uten forvarsel. Early bird kan ikke kombineres med andre avtaler, tilbud eller rabattkoder og er kun tilgjengelig dersom du selv bestiller kurset direkte via vår nettside qross.no.

Etter endt kurs får du kursbevis og diplom som kan lastes ned fra din profil.

Du kan også laste ned liste over gjennomførte kurs, i tillegg til å dele ditt kursbevis i sosiale medier, på din nettside eller blogg.

Når du deltar på våre klasseromskurs i våre lokaler må du i utgangspunktet ha med egen PC eller Mac (det du benytter), med den nødvendige programvaren. 

Skulle du ikke ha anledning til å ta med maskin, ta kontakt med oss. Vi har også utlånsmaskiner (PC og Mac) som kan benyttes på forespørsel. 

Har du behov for å låne skjerm hos oss, ta kontakt.

På onlinekurs må du selv ha nødvendig utstyr (PC eller Mac og eventuelt andre ting som kamera, mikrofon etc. avhengig av kurset du skal delta på) og nødvendig programvare.

Vi tilbyr standardkurs og tilpassede kurs over hele landet, og som onlinekurs.

Se bedriftsinterne kurs for mer informasjon.

Finner du ikke svar på det du lurer på? Ta kontakt med oss.

Er vi online på chatten nederst til høyre kan du snakke med oss direkte (eller legg igjen en beskjed så tar vi kontakt så snart som mulig.)

Kontaktdetaljer

Qross Kurssenter AS
Østensjøveien 36
0667 Oslo
Orgnr. 997942043

Tlf: 22 07 00 90

E-post: kurs@qross.no

Chat: Messenger

Åpningstider: Mandag - Fredag: kl. 08.00-16.00.

Din handlekurv

Din handlekurv er tom.

Se vår kursvelger for å finne ditt neste kurs

Trenger du hjelp? Kontakt oss via chatten nederst på siden