Form attributt for skjemafelter i HTML

De fleste som jobber med nettsider er i en eller annen forbindelse nødt til å håndtere skjemaer (forms) i HTML. Skal du ha et kontaktskjema, bestillingsskjema, handlevogn, pålogging, kommentarfelter eller lignende så kommer du ikke utenom <forms>. I et HTML-skjema har det alltid vært en regel at alle skjemafelter må ligge innenfor form-taggen for at […]

Google Ads – hva betyr innlæringsfase?

Spørsmål: Jeg ser at status på mange av mine annonser i Google Ads er at budstrategien er i innlæringsfasen. Betyr dette at det tar 24 timer før annonsen begynner å vises? Den vises forøvrig som aktiv. Svar: Innlæringsfasen (Learning) betyr at algoritmene er i ferd med å «varmes» opp og kort fortalt så samler de […]

Bruke MailChimp som et system for påmeldinger til arrangementer

Spørsmål: Vi har behov for en enkel måte å samle inn påmeldinger til arrangementer via vår nettside. Det trenger ikke være så veldig avansert, et enkelt påmeldingsskjema er tilstrekkelig. Det som er viktig er at vi får samlet alle påmeldinger på ett sted, slik at vi har kontroll på hvem som skal delta på hvilket […]

Er nettsiden din treg? Dette kan være grunnen

I gamle dager var det helt vanlig at vi måtte vente på at nettsiden ble synlig på skjermen. Er du gammel nok til å ha brukt ISDN eller kanskje til og med modem, så husker du helt sikkert hvordan nettsiden sakte men sikkert ble synlig, forhåpentligvis før du mistet tålmodigheten. I dag er verden en […]