Kombinere flere filer til en PDF

Spørsmål:

Jeg har flere filer jeg ønsker å sette sammen til en PDF-fil. Hvordan kan dette gjøres enklest mulig?

Svar:

Har du Adobe Acrobat så kan du gjøre dette med en funksjon som heter Kombiner filer.

  1. Gå til Verktøy – Kombiner filer.
Med verktøyet Kombiner filer er det enkelt å sette samme flere filer til en PDF-fil.

2. Klikk Åpne eller dra inn de filene du ønsker å kombinere.

Merk: det trenger ikke være bare PDF-filer, du kan for eksempel også dra inn Word-dokumenter. Acrobat vil konvertere alle filene du skal slå sammen til PDF.

3. Når du har plassert inn alle filene og plassert de i den rekkefølgen du ønsker, klikk Kombiner oppe til høyre i skjermbildet.

Relaterte kurs

Del denne artikkelen:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *